למה לעסקים קטנים מומלץ להשתמש ב-CRM? |
מאת: צוות האתר
מנהלת פורום פיתוח עסקי |
---|
פורסם: 25/11/2018
עבור עסקים קטנים רבים המושג CRM נדמה כמושג המשויך בעיקר לחברות ומוסדות גדולים במשק, כזה שאיננו שייך להם ומבוסס על טכנולוגיות שקשה להסתגל אליהן. האמנם?
אם נחשוב על כך לעומק, לא ניתן להתווכח עם הקביעה שכל העסקים גדולים וקטנים כאחד, מבקשים להיות יעילים, מהירים ושירותיים כדי להגדיל הכנסות, להקטין זמן תגובה ללקוחות פוטנציאליים חדשים ולשמר לאורך זמן את הלקוחות הקיימים. כדי להפוך ליעילים יותר אין מנוס מלעשות שימוש בכלי ניהול ממוחשבים חכמים שיסייעו לגורם האנושי ויזניקו את העסק קדימה. מה זה בעצם CRM?CRM הוא ראשי תיבות ל-Customer Relationship Management ובתרגום חופשי לעברית נהוג לכנותו כניהול קשרי לקוחות. כפועל יוצא, מערכת CRM היא למעשה פלטפורמה חכמה המשלבת מגוון רחב של פונקציות שמטרתן היא לייעל את אפיקי השיווק, המכירה ושירות הלקוחות של בית העסק.
מבחר כלים שימושיים לעסקים קטניםלאחר שהבנו כי למערכת שכזו תרומה ניכרת בתפקודם של כלל בתי העסק,
להלן מספר יתרונות בולטים של מערכת CRM לעסק קטן שמומלץ לקחת בחשבון טרם הרכישה:
1. קבלת תמונת מצב כוללת על העסק - מערכות CRM כוללות מגוון רחב של פיצ'רים שונים הנוגעים לפעילות העסק. בעזרת האחדת הפעילות השיווקית והשירותית תחת מערך אחד, בעלי עסקים קטנים יכולים לקבל תמונת מצב עדכנית בכל רגע נתון ובכך להגביר את השליטה על כלל הפעילות העסקית. 2. זיהוי ערוצי שיווק אפקטיביים - עסקים קטנים רבים שוכרים את שירותיהן של חברות שיווק ופרסום שונות שמספקות פניות נוספות של לקוחות פוטנציאליים. בעזרת מערכת CRM לקליטת ומיון לידים, תוכלו להפריד בין ערוצי השיווק השונים ובכך לזהות את הספקים האפקטיביים ביותר שמפנים פניות איכותיות שסוגרות עסקה. 3. הבטחת סדר וארגון - רבים בוחרים לעבוד עם תוכנות משרד פופולריות המצויות כבר בתוכנת ההפעלה של המחשב. עם זאת, יישומים אלו אינם מבטיחים סדר וארגון מופתים ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר בצוות עובדים מצומצם שאיננו זוכה לבקרה תכופה על ידי עמיתים לעבודה. עם תוכנת CRM תגבירו את יכולת הארגון של הדטאות השונות ותשדרגו את שיטת העבודה הקיימת. 4. קיצור זמן התגובה ללקוח - מערכות CRM מאפשרות לקבל לידים ישירות למערכת באופן ממוין ומסודר ובכך לקצר את משך התגובה לפניה. רק דמיינו תרחיש בו איש מכירות מקבל את הליד, יוצר איתו קשר והופך אותו ללקוח. עתה, הוא יכול להעביר את פרטי הליד הלאה במערכת אל מחלקת הנהלת החשבונות לצורך המשך טיפול ולחילופין למחלקת שירות הלקוחות לקבלת השירות/המוצר. 5. גיבוש תובנות עסקיות לעתיד - הבנה עמוקה של בסיס הלקוחות היא אבן דרך משמעותית בהפיכה לעסק משגשג והדבר גורף לגבי כלל בתי העסק ללא קשר לממדיהם. מערכות CRM שונות מאפשרות לשמור רשומות לקוח שכוללות מידע אישי עבור כל לקוח ולקוח. במהלך השיחה עם הלקוח תלמדו על הצורך שלו, תתעדו במערכת ואט אט תוכלו לגבש תובנות עסקיות לגבי היצע שירותים או מוצרים שיאפשרו להרחיב את הפעילות הכלכלית הקיימת. |