|
|
מהו פקטורינג? |
מאת: עפר רביב |
---|
פורסם: 2/9/2009
פקטורינג הוא קבלת תשלום מיידי כנגד מכירת חובות מסחריים שמומנו בעזרת אשראי שמעמידה החברה ללקוחותיה. בכך הופך מנגנון הפקטורינג את אשראי הלקוחות למזומן מיידי תוך כדי הקניית יתרונות נוספים: צמצום התלות באשראי בנקאי, נטרול סיכוני אשראי והעברת הגביה, או חלק ממנה למיקור חוץ.שיטה זו מקובלת בכל רחבי העולם על עסקים בכל ההיקפים:, חברות ענק ועסקים קטנים ובינוניים. בשנת 2008 עלה ההיקף השנתי של עסקאות הפקטורינג ברחבי העולם על 1.325 טריליון יורו ונמצא בצמיחה. תחום הפקטורינג בישראל נמצאת בראשיתו ושיעורו מסך העסקאות נמוך במידה רבה מהממוצע העולמי. מהם יתרונות ביצוע פקטורינג לעסק? • מסגרת האשראי תלויה במכירות ולא בבטחונות. כך ניתן להגדיל את הקף האשראי עם עליית המכירות וללא תלות בבטחונות. • הפחתת התלות בבנקים ובאשראי הנדרש מהם. • ייצוב של תזרים המזומנים ללא חשש מעיכובי גביה. • הפחתת סיכון אשראי של לקוחות וחובות אבודים. • שיפור המאזן: המרת סעיף לקוחות לסעיף מזומן (או הקטנת חבות לבנקים וספקים. • מאפשר הוזלת עלויות בעיקר בסחר בינלאומי. • קבלת מידע אודות סיכון מסחריים. • העברת חלק מהגביה למיקור חוץ. למי מתאים הפקטורינג? • תחום עיסוק: כל תחומי העיסוק כמעט סחר מקומי וסחר בינלאומי כאחד, מול רוב מדינות העולם. • עסקים לא קמעונאיים אלא כאלה שמבצעים עסקאות גדולות עם עסקים אחרים (B2B). • עסקים בצמיחה. • מחזור שנתי העולה על 5 מיליון ש"ח. • עסקים שמעוניינים לגוון את מקורות האשראי שלהם או נתקלו בסרוב להגדיל אשראי בנקאי בגלל חוסר בבטחונות. שיקולים בבחירת חברת פקטורינג • שירות: גמישות חברת הפקטורינג ומהירות התגובה שלה, נכונות החברה לממן את לקוחות העסק. • מגוון הפתרונות שהיא מציעה ביחס לענף הפעילות, שוק מקומי, מדינות הסחר בעולם ועוד. • מוניטין ונסיון. איך בוחנים את האפשרות לביצוע פקטורינג? • אין כמעט יועץ כלכלי עצמאי שמתמצא בפקטורינג. יועץ כלכלי הבקי בתחום יכול להעריך מראש את מידת ההתאמה של העסק לפקטורינג בכלל. באמצעות ניתוח של נתוני העסק, יוכל היועץ הכלכלי לבחון את ההקף של האשראי שעשוי להתקבל, מיהם הלקוחות המתאימים לפקטורינג ולהמליץ על חברות הפקטורינג שעשויות להתאים לעסק, לפי מאפייניו: ענף הפעילות, גודל הלקוחות והעסקאות וארצות היעד להן מוכר העסק. • בפניה ליועץ כלכלי מתאים ניתן לקבל הסבר ראשוני על טכניקת הפקטורינג, על מגבלותיה ויתרונותיה. • יועץ כלכלי הבקי בתחום ידע להנחות את העסק אילו נתונים להכין לצורך ביצוע בדיקה מהירה וזולה של מידת ההתאמה שלו לפקטורינג וליווי העסק במו"מ עם חברות הפקטורינג והקמת התהליך בחברה., כולל האספקטים החשבונאיים. עפר רביב, יועץ כלכלי ועסקי, הוא בעל נסיון רב בתחום הפקטורינג. כבר באמצע שנות ה-80 אימץ עפר לראשונה את הפקטורינג ככלי חשוב למימון לקוחות ולשיפור ההון החוזר, בעת שהיה גזבר של החברות האירופיות בקבוצת סאיטקס. אחת מעסקאות הפקטורינג הראשונות שביצע היה על מכירת ציוד בסך 1,000,000$ לבית הדפוס הגדול באיטליה באותה עת, בבעלותו של ברלוסקוני, שהפך אח"כ לראש ממשלת איטליה. |
צור קשר עם המקצוען חזרה לקטגוריה יעוץ כלכלי ופיננסי הדפס מאמר שלח לחבר |
* האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד! |
תגובות | הוסף תגובה למאמר |
אין תגובות למאמר זה |
כתבות הקשורות לנושא |
כל המידע על בניית אתרים לעסקים
|
כל המידע על פרסום בפייסבוק לעסקים
|
מהו תפקידו של עורך דין תעבורה?
|
למה מומלץ להתייעץ עם עורך דין פלילי לפני חקירה?
|
למה צריך רואה חשבון בעסק שלכם?
|
מחשבים
הנדסאי מחשבים גיא אדרי |
ראיית חשבון
רו"ח יוסי נתנזון |
אימון עסקי
יצחק יורמן |
פיתוח עסקי
ניצן ברזני |
רפואה סינית
מומחה לטיפול בכאב רפאל צור |
נדל"ן
דורון בהרב |
טיפול בחרדות ויעוץ זוגי
Ph.D אורית צוקר |
יעוץ כלכלי ופיננסי
עפר רביב |
פתרונות אינטרנט
איל קליין |
חקירות ומעקבים
חוקר פרטי אמנון רודס |
בעלי מקצוע
צוות האתר |
|
|