חפש נושא
חפש מקצוען

 5 טיפים לעיצוב מוצלח של קטלוגים עסקיים

מאת:  צוות האתר
פורסם: 20/10/2020
לאחר סיעור מוחין עם מחלקת השיווק בעסק, החלטת כי הוצאת קטלוג עבור העסק שלך היא הצעד הגדול הבא. קיימים אינספור סוגים וסגנונות של קטלוגים מהם ניתן לשאוב השראה, אולם, במקרה הזה, לא די בכך. על מנת שהקטלוג שייצג את העסק שלך יהיה יותר מעוד קטלוג יפה על המדף, אספנו עבורך חמישה טיפים לעיצוב מוצלח של קטלוג עסקי שיעביר מסר ברור, מקצועי ואסטטי עבור הלקוחות שלך.
 

מיתוג

 
כותרת כללית שכדאי שנדע מה היא אומרת לפני שאנו ניגשים לבית הדפוס ומבקשים שירותי הדפסת קטלוגים. המיתוג כולל את השפה הגראפית, הלוגו והאייקונים שמזוהים עמך יותר מהכל. לעניין הזה מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע כמו מעצב גראפי או איש שיווק כדי לזקק את מהות העסק שלך למוצר ויזואלי ייחודי. כדי לעצב קטלוג עסקי בצורה מוצלחת, בכל תחום, מומלץ לגבש קודם לכן את השפה הגראפית והרעיונות שיעברו הלאה אל הקורא, כחלק ממיתוג העסק.
 

בחירת פונט

 
לעיתים, רבים מקלים ראש בבחירת הפונט אותו הם בוחרים להוציא לדפוס או לאתר האינטרנט שלהם. ניתן לברוח לברירות המחדל כמו גופן "אריאל" או "דוד". אולם, מדובר בעולם ומלואו. פונט מחודד ורחב משדר יציבות ושעיטה קדימה מול פונט עגלגל ומכיל שמתאים לעסקים מתחומים "רכים" יותר. מומלץ להקדיש לכך מחשבה מעמיקה כיוון שעם הזמן, הפונט הופך להיות מזוהה עמך ועם העסק והשירותים שלך, גם מבלי לשים לב.
 

עימוד

 
קטגוריה זו נוגעת לטכניקה והתפיסה התכנונית של כלל האלמנטים בדף. כשמציבים בעמוד אחד (ובחוברת בכלל) גם טקסט וגם אלמנטים גרפיים, יש להקדיש תשומת לב לחלוקה נכונה מצד אחד ונעימה לעין מצד שני. בתוך העימוד נתחשב גם בגודל הכותרת ביחס לטקסט והיכן היא ממוקמת כמו גם מספור עמודי הקטלוג ואורך השורות. מומלץ להכיר מקרוב את תוכנות אינדיזיין או פבלישר אם לא נעזרים באיש מקצוע.
 

חלוקה ברורה לקטגוריות

 
אם בחרת להציג דימויים שונים כחלק מהאווירה של הקטלוג לצד טקסטים שונים, מומלץ להפריד אותם מקטגוריית המוצרים המוצעים למכירה. זאת ועוד, בכדי להימנע מבלבול, ניתן להשתמש בצבע שונה או חלוקת מוצרים למשפחות ותת משפחות. בצורה כזו קל יותר לקורא להבין מתי נגמר המסר השיווקי של העסק ומה בשורה התחתונה מציע לו העסק.
 

להשקיע בדפוס

 
לאחר שלקחנו בחשבון מיתוג, עימוד וגרפיקה מתאימה שמלווה באופן תמציתי ומדויק את הקטלוג – מגיע שלב ההדפסה. הדפסת קטלוגים היא עולם ומלואו. לפני שלוחצים על הכפתור הירוק ושולחים להדפסה, מומלץ להקדיש מחשבה לנייר, לטקסטורה ולגימור עליהם הדף עליהם מודפס הקטלוג. קיימים ניירות שונים במשקלים שונים עם גימור מט או מבריק וגוון שונה. מדובר בשלב החשוב ביותר בהפקה של הקטלוג, כיוון שזהו השלב האחרון לפני שמניחים אותו בידיהם של הלקוחות.

לסיכום, כדי להגיע לעיצוב מוצלח עבור קטלוג עסקי שמבדל אותך ממותגים אחרים, יש לקחת משתנים רבים בחשבון, לארוז אותם לאריזה אחת ולהוציא לדפוס. השפה צריכה להיות אחידה וכזו שמרגישים איתה בנוח, כי אחרי הכל – הדפסת קטלוגים עבור העסק שלך היא דרך נוספת להרשים לקוחות חדשים וקיימים כאחד.
 צור קשר עם המקצוען   חזרה לקטגוריה יעוץ כלכלי ופיננסי   הדפס מאמר   שלח לחבר
* האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אין תגובות למאמר זה

כתבות הקשורות לנושא
הובלות בין לאומיות – הדרך שלנו לקדם את העסק שלנו
היתרונות בשימוש של שואב אבק תעשייתי
לכבוד השנה החדשה, לומדים לאפות!
האם מכונת כביסה איכותית באמת יותר יקרה ממכונת כביסה רגילה?
מי מפחד מחזון
ד"ר Ph.D אורית צוקר
טיפול בחרדות ויעוץ זוגי
ד"ר Ph.D אורית צוקר
הנדסאי מחשבים גיא אדרי
מחשבים
הנדסאי מחשבים גיא אדרי
חוקר פרטי אמנון רודס
חקירות ומעקבים
חוקר פרטי אמנון רודס
מומחה לטיפול בכאב רפאל צור
רפואה סינית
מומחה לטיפול בכאב רפאל צור
 יצחק יורמן
אימון עסקי
 יצחק יורמן
 ניצן ברזני
פיתוח עסקי
 ניצן ברזני
רו"ח יוסי  נתנזון
ראיית חשבון
רו"ח יוסי  נתנזון
 איל קליין
פתרונות אינטרנט
 איל קליין
 צוות האתר
בעלי מקצוע
 צוות האתר
 דורון  בהרב
נדל"ן
 דורון  בהרב
מעונין להופיע פה?
בעלי מקצוע | עו"ד בחיפה | שיווק דיגיטלי | חברת קידום אתרים בגוגל