ספק מול תשתית

חפש נושא
חפש מקצוען

 ספק מול תשתית

מאת:  איל קליין
פורסם: 29/5/2012
כולנו בארץ מכירים את התופעה של ניסיון להעביר את האחריות למישהו אחר כאשר תקלה מתגלית. אחד המקומות בהם אנו נתקלים בכך במיוחד הוא כאשר מתגלית בעיה בגלישה באינטרנט, למשל כאשר אנו מרגישים שהגלישה איטית. המסע יכול להתחיל עם ספק האינטרנט או ספק תשתית אינטרנט, אבל השלב הבא כמעט ידוע מראש: מי שהתקשרנו אליו מיד יפנה אצבע מאשימה כלפי השני. גם אם קרוב לוודאי כי התקלה לבסוף תתגלה ותתוקן, זה יקרה רק אחרי הרבה זמן מבוזבז על מוסיקת המתנה בתורים מרובים, הרבה עצבים על חוסר התייחסות משמעותית, ולא מעט פעמים בהם נגיע לאדם הלא נכון לטפל בבעיה. אז איך אנחנו, יכולים לחסוך מעצמנו זמן ועצבים, לזכות לדבר עם האדם הנכון ואפילו לנטרל מראש את הנפילה בין הכסאות בלקיחת האחריות על התקלה?
ידע הוא כח

כאשר אתם מתקשרים למוקד תמיכה טכני ומדברים עם המוקדן, היחס שתקבלו יהיה תלוי, בין היתר, במידת הידע שתפגינו. לא מדובר בשאלה של כבוד אלא בשאלה פרקטית: כאשר אדם ביצע פעולות ראשונות של הבנת הבעיה ומיקודה, קשה יותר להתנער מהאחריות על הבעיה.
כדי לדעת איך לפתור את הבעיה דרוש ידע רב, לעתים בתחומים שונים. גם לבעלי כל הידע הנדרש, יהיו בעיות אותן לא יוכלו לפתור בכוחות עצמם ויזדקקו לשירותיו של ספק התשתית, האינטרנט או חנות המחשבים. אבל גם אם אין ולא יהיה לכם את הידע הנדרש לפתרון הבעיה, מיקוד הבעיה יעזור גם לכם לפנות לגורם הנכון, וגם למוקדן הנכון לעזור בפתרון הבעיה.
מהו הדבר הראשון אותו כדאי לעשות באיתור בעיות בגלישה באינטרנט?

בדיחה ידועה בקשר לאנשי מחשבים אומרת שמהנדס אלקטרוניקה, מהנדס תעשייה וניהול ומהנדס מחשבים נוסעים ברכב. לפתע יש פנצ'ר בגלגל. אומר מהנדס אלקטרוניקה: יש פנצ'ר בגלגל. אומר מהנדס תעשייה וניהול: צריך להחליף גלגל. אומר מהנדס מחשבים: אולי ננסה לכבות ולהדליק?
ישנם שני דברים אותם אתם יכולים בקלות לכבות ולהדליק: את המחשב עצמו ואת המודם. ריסטארט למחשב ינקה אותו מתוכנות שרצות ברקע, גם אם אתם לא יודעים עליהן. במקרים רבים ריסטארט יפתור את הבעיה ויחסוך לכם דקות ארוכות של המתנה למוקדן שהדבר הראשון אותו הוא יבקש מכם לעשות ממילא יהיה ריסטארט למחשב.
הדבר השני אותו אתם יכולים לנסות הוא לאתחל את המודם על ידי ניתוקו מהחשמל למספר שניות ואז חיבורו. כמו למחשב, גם למודם לוקח מספר דקות להתחבר מחדש. כאשר כל הנורות במודם חוזרות להיות ירוקות, כמו לפני שהבעיה התעוררה, המודם סיים לעלות מחדש. בעיות של סינכרון המודם יפתרו בדרך זו, וגם פה מדובר באחוז גבוה מבין הבעיות המתגלות.
ניתקנו, חיברנו, איתחלנו – ועדיין הבעיה ממשיכה, מה עכשיו?

עכשיו מגיע הניסיון לבודד את הבעיה. כאשר אנו גולשים לאתר מסוים, ישנן תחנות רבות בדרך. זיהוי התחנה בה הבעיה מתרחשת תאפשר פניה לגורם המתאים לפתרון התקלה, ולפעמים אף לתיקונה.
1.      המחשב עצמו – המחשב כולל מספר לא קטן של תחנות: מערכת ההפעלה, דפדפן, הגדרות שונות, התקנות או וירוסים וחומרה. לפני ניסיון כלשהו להבין אילו מהתחנות אחראית לבעיה, כדאי לבדוק שהבעיה היא בכלל במחשב. כדי לבדוק זאת, נסו לחבר מחשב אחר, באותו סוג חיבור (אלחוטי, כרטיס רשת וכו), לאותו המודם והחיבור. אם הבעיה נעלמת, הבעיה היא במחשב עצמו, אם הבעיה ממשיכה – קרוב לודאי שהבעיה בכלל לא במחשב.
2.      המחשב אשם, מה עכשיו? – עכשיו מתחילים לנסות ולגלות איפה הבעיה במחשב.
2.1.   אם המחשב לא מחובר בכבל למודם אלא בחיבור אלחוטי, אולי הבעיה היא בהתאמה שבין הנתב למודם. חברו את המחשב עם כבל למודם, אם הבעיה נפתרה, זיהיתם אותה. פנו לספק תשתית האינטרנט להחלפת הנתב.
2.2.   אם עדיין קיימת בעיה היא יכולה להיות בגלל: הדפדפן, מערכת ההפעלה, וירוסים, הגדרות שונות או בעיית חומרה. איך נבדוק אם הבעיה היא בדפדפן? נקו את המטמון (cache), קבצים זמניים וכל דבר לא נחוץ אחר מהמחשב, ונסו לגלוש באמצעות דפדפן אחר. אם הבעיה נפתרה – הבעיה הייתה בדפדפן. עברו לדפדפן אחר או נסו לעדכן את הדפדפן לחדיש ביותר מסוגו.
2.3.   אם שינוי הדפדפן לא עוזר, אולי יש וירוסים על המחשב? הריצו תוכנת אנטי וירוס ותוכנת אנטי רוגלות.
2.4.   אם גם הרצת אנטי וירוס לא עוזרת – נסו לעדכן את מערכת ההפעלה ואת הדרייברים השונים. אם מדובר במערכת הפעלה ישנה שקלו לגבות את המידע, לפרמט, ולהתקין מערכת הפעלה חדשה יותר (ייתכן שתרצו בשלב זה להעזר בטכנאי מחשבים שגםיתקין את כל הדרייברים והתוכנות הדרושים).
2.5.   אם גם פירמוט המחשב והתקנת כל הרכיבים מחדש לא עוזרת, כנראה שהבעיה היא בחומרה עצמה. שילחו אחר כבוד את המחשב למעבדת מחשבים לתיקון הרכיבים המקולקלים או לשידרוג זכרון שכבר לא מספיק.
3.      המחשב חף מפשע, מה הלאה? – לפעמים הבעיה איננה בתשתית או בספק האינטרנט, אלא באתר עצמו. במקרה זה, שום שיחה לא תעזור. נסו לגלוש לאתר אחר, אם הבעיה נפתרה, חכו בסבלנות. לפעמים הבעיה מסתדרת אחרי זמן מה. אם אין לכם סבלנות או שהבעיה נשארת – עברו לאתר מתחרה.
4.      זה לא המחשב, זה לא האתר, מה הלאה? ישנם אתרים המתמחים בזיהוי בעיות של מהירות גלישה, ובאתרים של ספקי האינטרט אפשר למצוא תוכנות לבדיקת מהירות הגלישה. אם תתחברו ישירות לאתרי התשתית (הוט ובזק) ולא תתקלו בבעיות מהירות שם, פנו לספק האינטרנט (נטויז'ן, בזק בינלאומי, 012 סמייל, אורנג' ואחרים), אם כבר שם נתקלתם בבעיה, פנו לספק התשתית.
5.      בפנייתכם למוקדני השירות, דאגו ליידע אותם בדבר הפעולות שנקטתם לפני ההתקשרות. בדרך זו תחסכו זמן יקר לכם ולמוקדנים, ותזכו ביחס טוב יותר.
6.      אם כלו כל הקיצין והבעיה נמשכת, החליפו ספק תשתית וספק תוכן. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת מבלי להכנס לויכוחים מיותרים היא להגיד כי אתם עוברים לחו"ל.
גם אם אתם לא טכנאי מחשבים, אפשר לעשות פעולות רבות שיחסכו לכם זמן ותסכול לפני הפניה למוקדי השירות, וגם אחריה. דאגו להגיע מוכנים לשיחה עם המוקדנים.
 צור קשר עם המקצוען   חזרה לקטגוריה פתרונות אינטרנט   הדפס מאמר   שלח לחבר
* האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אין תגובות למאמר זה

כתבות הקשורות לנושא
הובלות בין לאומיות – הדרך שלנו לקדם את העסק שלנו
היתרונות בשימוש של שואב אבק תעשייתי
לכבוד השנה החדשה, לומדים לאפות!
האם מכונת כביסה איכותית באמת יותר יקרה ממכונת כביסה רגילה?
מי מפחד מחזון
רו"ח יוסי  נתנזון
ראיית חשבון
רו"ח יוסי  נתנזון
מומחה לטיפול בכאב רפאל צור
רפואה סינית
מומחה לטיפול בכאב רפאל צור
 דורון  בהרב
נדל"ן
 דורון  בהרב
 ניצן ברזני
פיתוח עסקי
 ניצן ברזני
הנדסאי מחשבים גיא אדרי
מחשבים
הנדסאי מחשבים גיא אדרי
 יצחק יורמן
אימון עסקי
 יצחק יורמן
ד"ר Ph.D אורית צוקר
טיפול בחרדות ויעוץ זוגי
ד"ר Ph.D אורית צוקר
חוקר פרטי אמנון רודס
חקירות ומעקבים
חוקר פרטי אמנון רודס
 איל קליין
פתרונות אינטרנט
 איל קליין
 צוות האתר
בעלי מקצוע
 צוות האתר
מעונין להופיע פה?
בעלי מקצוע | חוקר פרטי בגידות | עו"ד בחיפה | שיווק דיגיטלי | חברת קידום אתרים בגוגל