ייעוץ עסקי - ניצן ברזני

חפש נושא
חפש מקצוען

 ניתוח ערוצי השיווק לעסקים קטנים ובינוניים ובעלי מקצועות חופשיים

מאת:  ניצן ברזני
פורסם: 10/11/2009
לרוב בעלי העסקים יש רתיעה משיווק וחלקם אף ניסו לעשות זאת בעצמם ברמת הצלחה כזו או אחרת. במאמר זה רכזנו את דרכי השיווק הפופולריות ונסייע לבעל העסק ובעלי מקצוע עצמאיים לגלות בעצמו מהן הדרכים היעילות לשיווק אפקטיבי של העסק שלו. 
נתחיל אם כן באיסוף פרטי הלקוחות שלנו, בהקשר זה נמליץ ליצא מתוכנת הנהלת החשבונות את פרטי הלקוחות באמצעות קובץ אקסל. מול כל לקוח נציין את הדרך שבה הגיע אלינו הלקוח. כרטסת הלקוחות של העסק הינה כלי רב עוצמה, המאפשר לבעלי העסק להבין טוב יותר כיצד מגיעים לקוחותיו ולנתח את יחס עלות התועלת.
להלן מספר קריטריונים לסיווג. חשוב להקפיד על הניסוח האחיד של כל קריטריון על מנת לאפשר חיפוש יעיל כמו שנציג בהמשך.
הקריטריונים לסיווג כרטסת לקוחות תחת הכותרת"דרכי הגעה ללקוח"
 
1. פרסום בעיתון ארצי – כתבה או מודעה. הופעה במגזין "את" או "לאישה" הינה אפקטיבית במיוחד מכוון שהעותקים נשמרים לתקופה של 4-5 שנים בחדרי המתנה רבים כגון של רופאי שיניים, מספרות ועוד והקריאה בהם נעשת בענין רב.
2. פרסום בעיתון מקומי – כתבה או מודעה. צרו קשר עם הכתבים המקומיים וספרו סיפור טוב הקשור לעסק שלכם ולקהילה, הם יודו לכם שאתם עוזרים להם לבצע את עבודתם.
3. פרסום מודעה בדפי זהב – נמצא כי מודעה גדולה מידי עלולה להבריח לקוחות פוטנציאליים שמעריכים שקבלת שירות מהמפרסם תהיה יקרה.
4. פרסום חוצות - שלטי חוצות / מוניות / אוטבוסים
5. אתר אינטרנט – להשקיע בקידום אורגני (טבעי) של האתר
6. באנר פרסומי - בפורטלים / קידום ממומן  GOOGLE AD
7. הרצאות - בכנסים / סדנאות לשכת המסחר / מט"י וכו' – הרצה על מנת להחשב למומחה.
8. פרסום בפליירים – המסר צריך להיות ממוקד וברור לקהל הלקוחות באמצעות באנרים.
9. דיוור ישיר – הזמנה לאירועים, ברכות והזמנות לחגיגת יום הולדת של לקוחות ולקוחות פוטנציאליים
10. יחסי ציבור – אפקטיבי ודורש תקציב נאה והגדרת מסרים ברורים.
11. טלפונים ניידים – משלוח SMS או אפילו סרטים עם מסרים ללקוח
12. אנשי מכירות – דורשים הדרכה וזמן עד להפנמת התהליך.
13. הפניות מפה לאוזן - המלצות של חברים, בני משפחה, מכרים וכו'
14. השתתפות בקבוצות המתמחות בשיווק מפה לאוזן  - (BNI לדוגמא)
 
באותו גיליון אלקטרוני מול כל לקוח יש לציין את היקף המכירות שבצענו בשנתיים האחרונות באמצעות האפיק השיווקי, את עלות הפרסום הערוץ השיווקי וכן את הזמן של הפרסום עד לקבלת הפניות אפקטיביות שהניבו הכנסות.
 
כמי שמסייעים למאות עסקים ועצמאיים לקדם בצורה משמעותית את היקף המכירות שלהם גילנו, כי השיטה היעילה ביותר הינה שיווק מפה לאוזן. השיטה הנוספת המתחרה על המקום הראשון היא שיווק באמצעות האינטרנט ועל כך תוכלו לקרוא במדור האינטרנט.
 
לידעתכם עסקים קטנים ובינוניים ובעלי מקצועות חופשיים יכולים לצפות שכ 15% עד 40% מההכנסות, יגיעו משיווק מפה לאוזן.
 
חשוב להבין ולזכור כי בשיווק מפה לאוזן חופרים את הבאר לזמנים שבהם נהיה צמאים. אי לכך יש לקחת בחשבון כי דרוש זמן להקמת תשתית שיווקית עד לקבלת תוצאות אפקטיביות וזאת בטווח של 4 עד 12 חודשים.
 
לרשותכם בכול שאלה, ניצן ברזני - בר ניהול
 צור קשר עם המקצוען   חזרה לקטגוריה פיתוח עסקי   הדפס מאמר   שלח לחבר
* האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אין תגובות למאמר זה

כתבות הקשורות לנושא
הובלות בין לאומיות – הדרך שלנו לקדם את העסק שלנו
היתרונות בשימוש של שואב אבק תעשייתי
לכבוד השנה החדשה, לומדים לאפות!
האם מכונת כביסה איכותית באמת יותר יקרה ממכונת כביסה רגילה?
מי מפחד מחזון
 יצחק יורמן
אימון עסקי
 יצחק יורמן
 דורון  בהרב
נדל"ן
 דורון  בהרב
 צוות האתר
בעלי מקצוע
 צוות האתר
ד"ר Ph.D אורית צוקר
טיפול בחרדות ויעוץ זוגי
ד"ר Ph.D אורית צוקר
רו"ח יוסי  נתנזון
ראיית חשבון
רו"ח יוסי  נתנזון
חוקר פרטי אמנון רודס
חקירות ומעקבים
חוקר פרטי אמנון רודס
הנדסאי מחשבים גיא אדרי
מחשבים
הנדסאי מחשבים גיא אדרי
 ניצן ברזני
פיתוח עסקי
 ניצן ברזני
מומחה לטיפול בכאב רפאל צור
רפואה סינית
מומחה לטיפול בכאב רפאל צור
 איל קליין
פתרונות אינטרנט
 איל קליין
מעונין להופיע פה?
בעלי מקצוע | חוקר פרטי בגידות | עו"ד בחיפה | שיווק דיגיטלי | חברת קידום אתרים בגוגל