|
|
מהי אסטרטגיה שיווקית? |
מאת: ניצן ברזני |
---|
פורסם: 26/10/2009
במאמרים הקודמים הדגשנו את חשיבות המיקוד העסקי לעסקים קטנים ובינוניים. כעת ננסה להבין מהי אסטרטגיה שיווקית והחשיבות העצומה של מיקוד עסקי המחייב אותנו לוותר על פעילויות, שלא מקדמות את העסק שלנו. מיקוד שיווקי הינו כמו קרן לייזר, קרן אור ממוקדת המסייעת לנו לחדור את המתכת. כך גם ריכוז מאמצים שמקדמים את האסטרטגיה השיווקית, מסייע לנו לחדור לשוק באופן אפקטיבי ומהיר יותר. כאשר רוצים לעשות הכל אנו מתפזרים מאבדים זמן יקר ומבזבזים את משאבי הניהול שתמיד נמצאים בחסר.
כיצד מגדירים אסטרטגיה שיווקית?
אסטרטגיה שיווקית הינה הצפת ערך במוצר או שירות, שמבדיל את העסק שלנו והופכת אותו לבעל יתרון תחרותי משמעותי בעיני קהל המטרה שלנו והמתחרים שלנו יתקשו לחקות.
יתרון יחסי על פני המתחרים יכול להיות, שירות מהיר ויעיל, מדיניות החזר כספי ללא שאלות, אמינות המוצר ואחריות לכול החיים וכו'. המפתח לאיתור היתרון היחסי נמצא בניתוח ערכי הליבה של העסק והבנת הסיבות שבגללן הלקוחות קונים היום את מוצרנו.
יחד עם זאת חשוב מאוד שבשאר הפרמטרים של העסק שבהם אין לנו יתרון תחרותי אנו נהיה טובים לפחות כמו המתחרים, אחרת תגיע האכזבה ועמה תגובת נזעמת של הלקוחות אותה קל מאוד היום להפיץ על גבי האינטרנט.
לדוגמא חברת פולקסווגן התמחתה לאורך השנים במנועי דיזל אמינים, חזקים, חסכוניים ולאחרונה גם שקטים. שוק היעד הוא לקוחות אירופיים שמבצע נסיעות ארוכות באוטוסטרדות מהירות, מיקוד זה הפך את החברה לחברה המובילה בעולם מנועי הדיזל לתחבורה פרטית. בעידן זה של מחירי אנרגיה מאמירים, יש ביקוש עולה למכוניות החברה. יחד עם זאת רכבי החברה מוכרחים להיות ברמת אמינות טובה, על מנת ליצור קהל נאמן שימשיך לומר לא פולקסוואן, לא לקונה.
אם כן, כל מערכות העסק צריכות להיות ממוקדות בקידום היתרון היחסי כפי שנתפס בעיני הצרכן, וזוהי בעצם הדרך לממש אסטרטגיה שיווקית. כל אחד ואחד בעסק צריך לדעת בבירור מהו היתרון השיווקי של העסק ורק כך נבטיח שכולם פועלים ביחד לקידום האסטרגיה השיווקית של העסק.
פרסום ומיתוג שאינו מבליט את היתרון היחסי, ואינו מציג את האיכויות הקשורות לערכי הליבה של העסק, אינו יכול להצליח והדבר בבחינת זריקת כסף לריק. הקהל כבר אדיש למבצעי קנה אחד וקבל שנים. גם אם יהיה שיפור ברמת המכירות בתקופת המבצע, זו תחלוף עם החזרה לרמות המחירים המקוריות. בכלל, אנו סבורים שאסטרטגית המחיר הכי זול בעיר אינה אסטרגיה טובה ובדרך כלל מפילה הרבה מאוד עסקים.
אם כן, זה הזמן להתחיל בבניית אסטרטגיה שיווקית, רצוי באמצעות מקצוענים שבצעו את התליך יותר מפעם אחת. יש לקחת בחשבון שהתהליך כשמו כן, הוא לוקח זמן ומשאבים ניהוליים רבים וככול שנתחיל מוקדם יותר כן ייטב.
לרשותכם בכל שאלה, ניצן ברזני - בר ניהול יועץ עסקי |
צור קשר עם המקצוען חזרה לקטגוריה פיתוח עסקי הדפס מאמר שלח לחבר |
* האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד! |
תגובות | הוסף תגובה למאמר |
אין תגובות למאמר זה |
כתבות הקשורות לנושא |
כל המידע על בניית אתרים לעסקים
|
כל המידע על פרסום בפייסבוק לעסקים
|
מהו תפקידו של עורך דין תעבורה?
|
למה מומלץ להתייעץ עם עורך דין פלילי לפני חקירה?
|
למה צריך רואה חשבון בעסק שלכם?
|
ראיית חשבון
רו"ח יוסי נתנזון |
רפואה סינית
מומחה לטיפול בכאב רפאל צור |
נדל"ן
דורון בהרב |
טיפול בחרדות ויעוץ זוגי
Ph.D אורית צוקר |
חקירות ומעקבים
חוקר פרטי אמנון רודס |
פתרונות אינטרנט
איל קליין |
פיתוח עסקי
ניצן ברזני |
יעוץ כלכלי ופיננסי
עפר רביב |
אימון עסקי
יצחק יורמן |
בעלי מקצוע
צוות האתר |
מחשבים
הנדסאי מחשבים גיא אדרי |
|
|