אסטרטגיה שיווקית מהי?

חפש נושא
חפש מקצוען

 מהי אסטרטגיה שיווקית?

מאת:  ניצן ברזני
פורסם: 26/10/2009
במאמרים הקודמים הדגשנו את חשיבות המיקוד העסקי לעסקים קטנים ובינוניים. כעת ננסה להבין מהי אסטרטגיה שיווקית והחשיבות העצומה של מיקוד עסקי המחייב אותנו לוותר על פעילויות, שלא מקדמות את העסק שלנו. מיקוד שיווקי הינו כמו קרן לייזר, קרן אור ממוקדת המסייעת לנו לחדור את המתכת. כך גם ריכוז מאמצים שמקדמים את האסטרטגיה השיווקית, מסייע לנו לחדור לשוק באופן אפקטיבי ומהיר יותר. כאשר רוצים לעשות הכל אנו מתפזרים מאבדים זמן יקר ומבזבזים את משאבי הניהול שתמיד נמצאים בחסר.
כיצד מגדירים אסטרטגיה שיווקית?
אסטרטגיה שיווקית הינה הצפת ערך במוצר או שירות, שמבדיל את העסק שלנו והופכת אותו לבעל יתרון תחרותי משמעותי בעיני קהל המטרה שלנו והמתחרים שלנו יתקשו לחקות.
יתרון יחסי על פני המתחרים יכול להיות, שירות מהיר ויעיל, מדיניות החזר כספי ללא שאלות, אמינות המוצר ואחריות לכול החיים וכו'. המפתח לאיתור היתרון היחסי נמצא בניתוח ערכי הליבה של העסק והבנת הסיבות שבגללן הלקוחות קונים היום את מוצרנו.
יחד עם זאת חשוב מאוד שבשאר הפרמטרים של העסק שבהם אין לנו יתרון תחרותי אנו נהיה טובים לפחות כמו המתחרים, אחרת תגיע האכזבה ועמה תגובת נזעמת של הלקוחות אותה קל מאוד היום להפיץ על גבי האינטרנט.
לדוגמא חברת פולקסווגן התמחתה לאורך השנים במנועי דיזל אמינים, חזקים, חסכוניים ולאחרונה גם שקטים. שוק היעד הוא לקוחות אירופיים שמבצע נסיעות ארוכות באוטוסטרדות מהירות, מיקוד זה הפך את החברה לחברה המובילה בעולם מנועי הדיזל לתחבורה פרטית. בעידן זה של מחירי אנרגיה מאמירים, יש ביקוש עולה למכוניות החברה. יחד עם זאת רכבי החברה מוכרחים להיות ברמת אמינות טובה, על מנת ליצור קהל נאמן שימשיך לומר לא פולקסוואן, לא לקונה.
אם כן, כל מערכות העסק צריכות להיות ממוקדות בקידום היתרון היחסי כפי שנתפס בעיני הצרכן, וזוהי בעצם הדרך לממש אסטרטגיה שיווקית. כל אחד ואחד בעסק צריך לדעת בבירור מהו היתרון השיווקי של העסק ורק כך נבטיח שכולם פועלים ביחד לקידום האסטרגיה השיווקית של העסק.
פרסום ומיתוג שאינו מבליט את היתרון היחסי, ואינו מציג את האיכויות הקשורות לערכי הליבה של העסק, אינו יכול להצליח והדבר בבחינת זריקת כסף לריק. הקהל כבר אדיש למבצעי קנה אחד וקבל שנים. גם אם יהיה שיפור ברמת המכירות בתקופת המבצע, זו תחלוף עם החזרה לרמות המחירים המקוריות. בכלל, אנו סבורים שאסטרטגית המחיר הכי זול בעיר אינה אסטרגיה טובה ובדרך כלל מפילה הרבה מאוד עסקים.
אם כן, זה הזמן להתחיל בבניית אסטרטגיה שיווקית, רצוי באמצעות מקצוענים שבצעו את התליך יותר מפעם אחת. יש לקחת בחשבון שהתהליך כשמו כן, הוא לוקח זמן ומשאבים ניהוליים רבים וככול שנתחיל מוקדם יותר כן ייטב.

לרשותכם בכל שאלה, ניצן ברזני - בר ניהול יועץ עסקי
 צור קשר עם המקצוען   חזרה לקטגוריה פיתוח עסקי   הדפס מאמר   שלח לחבר
* האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אין תגובות למאמר זה

כתבות הקשורות לנושא
הובלות בין לאומיות – הדרך שלנו לקדם את העסק שלנו
היתרונות בשימוש של שואב אבק תעשייתי
לכבוד השנה החדשה, לומדים לאפות!
האם מכונת כביסה איכותית באמת יותר יקרה ממכונת כביסה רגילה?
מי מפחד מחזון
 יצחק יורמן
אימון עסקי
 יצחק יורמן
 דורון  בהרב
נדל"ן
 דורון  בהרב
חוקר פרטי אמנון רודס
חקירות ומעקבים
חוקר פרטי אמנון רודס
ד"ר Ph.D אורית צוקר
טיפול בחרדות ויעוץ זוגי
ד"ר Ph.D אורית צוקר
רו"ח יוסי  נתנזון
ראיית חשבון
רו"ח יוסי  נתנזון
 איל קליין
פתרונות אינטרנט
 איל קליין
הנדסאי מחשבים גיא אדרי
מחשבים
הנדסאי מחשבים גיא אדרי
 ניצן ברזני
פיתוח עסקי
 ניצן ברזני
 צוות האתר
בעלי מקצוע
 צוות האתר
מומחה לטיפול בכאב רפאל צור
רפואה סינית
מומחה לטיפול בכאב רפאל צור
מעונין להופיע פה?
בעלי מקצוע | חוקר פרטי בגידות | עו"ד בחיפה | שיווק דיגיטלי | חברת קידום אתרים בגוגל